Těšila jsem se na dovolenou v Egyptě, místo toho mě čekal horor. Už tam nikdy nepojedu
Dovolená je velká událost. Pro mnoho lidí je to jediný zaručený způsob, jak úplně „vypnout“ a užít si odpočinek bez nutnosti pracovat nebo řešit povinnosti v domácnosti. Je ale důležité výběr dovolené nepodcenit, jinak se může stát, že se změní v hororový zážitek. A to nechcete.
Dovolená v exotice pro každého znamená něco jiného. Někdo tam jezdí každý rok, jiní na takovou dovolenou musí šetřit dlouhou dobu. A do druhé kategorie patřila i Marie, která letěla k moři poprvé. Vybrala si Egypt, který ji lákal roky.
Dovolená neprobíhala podle představ.. spíše přesně naopak
Hledáním zájezdu moc času nestrávila. Našla si ten nejlevnější, zaplatila ho a měla hotovo. Podle fotek se jí zdál docela hezký, i když se nejednalo o žádný luxus. Nic lepšího si ale stejně dovolit nemohla, a tak to neřešila. Když nadešel čas vyrazit na letiště, nesmírně se těšila. Ale radost ji brzy přešla.

„Po příjezdu jsem musela několik hodin čekat, než mi dali pokoj. Bylo jim to úplně jedno, ani se neomluvili. To nejhorší mě ale teprve čekalo. Když jsem pokoj konečně dostala, myslela jsem, že se spletli. Vypadalo to, že se jedná o nějaký neuklizený pokoj,“ říká Marie, která si šla ihned stěžovat. Jenže pracovníci hotelu ji ujistili, že je to její pokoj. Vlastně jeden z těch lepších.
Marie byla v šoku. Přivítala ji špinavá toaleta, plesnivý sprchový kout a podlaha, kterou už nejspíš chvíli nikdo nezametl. „Alespoň postel se zdála být v pořádku. Ale už jsem se tam samozřejmě necítila dobře,“ přiznává. Doufala, že už všechno bude v pořádku. Jenže nebylo.
Další rána ji čekala v jídelně. „Jídlo bylo hrozné. Z povídání vím, že jídlo v Egyptě není nijak zvlášť výborné, ale tady to bylo o něčem jiném. Zdálo se, že ho servírují do neumytých nádob. Zvláštně to páchlo a já musela vybírat nejmenší zlo. Vyhovovala mi polévka a falafel s párkem.“
Marie byla ale spokojená s hotelovým bazénem a užila si i koupání v moři. Při výběru své příští dovolené si raději pečlivě ověří recenze a připlatí si za trochu lepší zájezd.
„Škoda jen, že tam neustále chodili prodejci, kteří byli vlezlí a pořád něco nabízeli. Moře bylo příjemné, bazén byl fajn a líbily se mi i květiny, které si v resortu pečlivě pěstovali zahradníci,“ uzavírá Marie.

Jste nespokojení? Můžete si stěžovat u cestovky
Když vás na dovolené něco nepříjemně překvapí a máte dojem, že se jedná o vážné pochybení hotelu, všechno si vyfoťte a natočte. Při případné reklamaci u cestovní kanceláře budete potřebovat veškeré důkazy. V opačném případě nemusíte získat vůbec žádnou kompenzaci.
Je důležité napsat stížnost, kde zahrnete všechny informace a navrhnete vhodné řešení – například vrácení části peněz, sleva na příští zájezd atd. Pak už jen stížnost pošlete nebo donesete na pobočku cestovky a počkáte, až se vyjádří.
K reklamaci budete potřebovat nejen fotodokumentaci, ale také doklad o koupi zájezdu, detailní popis problému a ideálně také kopii smlouvy. Když budete mít všechno přehledně sepsáno a připraveno, reklamace bude o to rychlejší. Pokud ale naopak nedodáte potřebné dokumenty, může se nepříjemně prodloužit.
Zdroj: Autorský text, redakce Kapitalio.cz, dTest.cz, Forbes.cz; Náhledová fotografie: Freepik.com