Omyl, nebo chytrý marketing? Češi netrpělivě čekají, jestli jim Reebok pošle zboží

Během několika hodin obletěla celé Česko zpráva o chybných cenách v e-shopu Reebok. Téměř nikdo na nic nečekal a zkusil své štěstí. Mnozí lidé si tak do košíku naházeli desítky párů bot, ale také několik kusů sportovního oblečení. Výsledná cena pak byla nesmírně nízká, protože se zboží pohybovalo i okolo dvaceti korun za kus. Nyní všichni netrpělivě čekají, jestli jim bude zboží odesláno.
Když jde o výrazné slevy, Češi jednají okamžitě. Spousta Čechů tak strávila svou neděli přilepená u telefonů ve snaze objednat si co nejvíc zboží za směšné ceny. Tenisky se daly sehnat za přibližně 80 korun, oblečení i za dvacku. E-shop pravděpodobně chtěl nastavit u zlevněného zboží cenu v eurech, ale stalo se tak v korunách. Proto bylo možné pořídit boty, které měly stát 80 € (necelých 2 000 Kč), za pouhých 80 Kč. Ať už se tedy jednalo o pouhou chybu e-shopu Reebok, nebo promyšlený marketingový tah, neexistuje snad nikdo, kdo by o této kauze nemluvil. Stačilo přitom jen pár hodin. Aktuálně už jsou ceny opět v původní výši.
Nikdo netuší, jestli se své zásilky dočká
Pondělí se v Česku nese ve znamení čekání. Lidé kontrolují své e-mailové schránky a hledají si na sociálních sítích informace o tom, jestli už někomu Reebok objednávku buď potvrdil, nebo zrušil. Zatím totiž nikdo tak úplně neví, jestli se své objednávky dočká. Reebok se zatím k situaci nevyjádřil, a tak nikomu nezbývá nic jiného, než čekat.

Ačkoliv se mnozí domnívají, že Reebok udělal příšernou chybu a objednávka bude zcela jistě zrušena, může to být i poměrně chytrý marketingový tah. V Česku slyší na slevy snad úplně každý a proto je zřejmé, že by se taková akce velmi rychle šířila mezi ostatní lidi – a to se i stalo. Reebok si totiž v Česku, ani v ostatních zemích střední a východní Evropy nevede příliš dobře. Tímto způsobem by se mu podařilo zaujmout obrovské množství lidí bez nutnosti utrácet za reklamu – peníze by jednoduše investovali do omezeného počtu zboží, které by prodávali bez marže.
Podobnou akci udělaly v minulosti i jiné e-shopy
Pokud by Reebok skutečně neudělal chybu, ale jednalo by se o promyšlený marketingový tah, nebyl by jediný. V minulosti podobnou akci udělalo i Zalando, když vstupovalo na český trh. Zboží prodávali několik dní s ohromnými slevami, dosahujícími přibližně 70 % z původní ceny. Lidé tehdy objednávali oblečení, boty i doplňky jako diví. Zboží jim skutečně dorazilo, i když se zpožděním. E-shop totiž měl ohromné množství objednávek, což jim dalo zabrat. Marketingová akce ale byla pravděpodobně úspěšná, protože Zalando lidé zbožňují dodnes. Následně nabízel poměrně vysoké slevy i e-shop About You, který konkuroval internetovému obchodu Zalando ve stejné době.
Zdroj: Autorský text, redakce Kapitalio.cz; Náhledová fotografie: Anna Shvets/Pexels