Publikováno 9. června 2025

Omyl, nebo chytrý marketing? Češi netrpělivě čekají, jestli jim Reebok pošle zboží

Omyl, nebo chytrý marketing? Češi netrpělivě čekají, jestli jim Reebok pošle zboží

Během několika hodin obletěla celé Česko zpráva o chybných cenách v e-shopu Reebok. Téměř nikdo na nic nečekal a zkusil své štěstí. Mnozí lidé si tak do košíku naházeli desítky párů bot, ale také několik kusů sportovního oblečení. Výsledná cena pak byla nesmírně nízká, protože se zboží pohybovalo i okolo dvaceti korun za kus. Nyní všichni netrpělivě čekají, jestli jim bude zboží odesláno.

Když jde o výrazné slevy, Češi jednají okamžitě. Spousta Čechů tak strávila svou neděli přilepená u telefonů ve snaze objednat si co nejvíc zboží za směšné ceny. Tenisky se daly sehnat za přibližně 80 korun, oblečení i za dvacku. E-shop pravděpodobně chtěl nastavit u zlevněného zboží cenu v eurech, ale stalo se tak v korunách. Proto bylo možné pořídit boty, které měly stát 80 € (necelých 2 000 Kč), za pouhých 80 Kč. Ať už se tedy jednalo o pouhou chybu e-shopu Reebok, nebo promyšlený marketingový tah, neexistuje snad nikdo, kdo by o této kauze nemluvil. Stačilo přitom jen pár hodin. Aktuálně už jsou ceny opět v původní výši.

Nikdo netuší, jestli se své zásilky dočká

Pondělí se v Česku nese ve znamení čekání. Lidé kontrolují své e-mailové schránky a hledají si na sociálních sítích informace o tom, jestli už někomu Reebok objednávku buď potvrdil, nebo zrušil. Zatím totiž nikdo tak úplně neví, jestli se své objednávky dočká. Reebok se zatím k situaci nevyjádřil, a tak nikomu nezbývá nic jiného, než čekat.

Člověk má na sobě bílé tenisky Reebok
Lidé netrpělivě čekají na potvrzení svých objednávek | Foto: Ashkan Forouzani/Unsplash

Ačkoliv se mnozí domnívají, že Reebok udělal příšernou chybu a objednávka bude zcela jistě zrušena, může to být i poměrně chytrý marketingový tah. V Česku slyší na slevy snad úplně každý a proto je zřejmé, že by se taková akce velmi rychle šířila mezi ostatní lidi – a to se i stalo. Reebok si totiž v Česku, ani v ostatních zemích střední a východní Evropy nevede příliš dobře. Tímto způsobem by se mu podařilo zaujmout obrovské množství lidí bez nutnosti utrácet za reklamu – peníze by jednoduše investovali do omezeného počtu zboží, které by prodávali bez marže.

Podobnou akci udělaly v minulosti i jiné e-shopy

Pokud by Reebok skutečně neudělal chybu, ale jednalo by se o promyšlený marketingový tah, nebyl by jediný. V minulosti podobnou akci udělalo i Zalando, když vstupovalo na český trh. Zboží prodávali několik dní s ohromnými slevami, dosahujícími přibližně 70 % z původní ceny. Lidé tehdy objednávali oblečení, boty i doplňky jako diví. Zboží jim skutečně dorazilo, i když se zpožděním. E-shop totiž měl ohromné množství objednávek, což jim dalo zabrat. Marketingová akce ale byla pravděpodobně úspěšná, protože Zalando lidé zbožňují dodnes. Následně nabízel poměrně vysoké slevy i e-shop About You, který konkuroval internetovému obchodu Zalando ve stejné době.

Zdroj: Autorský text, redakce Kapitalio.cz; Náhledová fotografie: Anna Shvets/Pexels

5/5 - (1 vote)
Autor článku

Aneta Susedíková

Pokud mě zrovna nenajdete u počítače, nejspíš se bezcílně projíždím autem, běhám v italských uličkách s focacciou v ruce a nebo si čtu knihu za zvuků praskající svíčky.

error: Content is protected !!