Publikováno 17. dubna 2023 | Aktualizováno 3. října 2023

Bonky e-shop: Recenze, zkušenosti, reklamace

Bonky e-shop: Recenze, zkušenosti, reklamace

V českých internetových obchodech jsme zvyklí na poměrně kvalitní zboží, které odpovídá popisu a dorazí do několika dnů. To však údajně není případ e-shopu Bonky, se kterým má drtivá většina zákazníků negativní zkušenost. V tomto článku jsem sepsala o Bonky recenze a zkušenosti lidí, kteří si na Bonky již nakoupili.

  • Bonky není český e-shop, zboží se odesílá z Číny a proto mnohdy trvá i několik měsíců, než zákazník dostane svůj balíček
  • Hodnocení e-shopu Bonky je 1/10, zákazníci mají špatnou zkušenost s kvalitou zboží, dodací lhůtou i s případnými reklamacemi, které Bonky ve většině případů neuznává
  • Před tímto e-shopem varuje dokonce i Česká obchodní inspekce
  • Dejte si pozor také na e-shop Rivalenti, který funguje na stejném principu.

Bonky recenze a zkušenosti

Bonky je internetový obchod, který se v Česku stal velice rychle známým – bohužel však ne v pozitivním slova smyslu. Tento e-shop nemá zboží skladem, to znamená, že jej objedná u dodavatele až poté, co si jej jakožto zákazník na webu Bonky objednáte a zaplatíte. Teprve v tuto dobu začíná pomalý proces dodání zboží do Česka, který může trvat i několik měsíců, některým zákazníkům zboží nedorazilo vůbec. Bonky má ve svých obchodních podmínkách uvedeno, že může dorazit maximálně do 365 dní, což je podle mého názoru naprosto šílená dodací lhůta.

Netrvalo dlouho a zákazníci začali vytvářet internetové diskuze, ve kterých sdíleli své zkušenosti, přidávali fotografie zboží a spousta z nich dokonce tento e-shop nahlásila na ČOI. Česká obchodní inspekce e-shop prověřila a potenciální zákazníky před nákupem na Bonky důrazně varuje.

Bonky dodací lhůta

Bonky na svém e-shopu uvádí, že pokud stihnete objednávku odeslat do 18 hodin, tak se začne zpracovávat ještě tentýž den s tím, že doba zpracování je maximálně jeden den. Pokud však začnete zkoumat dodací podmínky důkladněji, tak zjistíte, že vám objednávka může ve výjimečných případech skutečně dorazit až do 365 dní. Obvyklá dodací lhůta je podle webu Bonky maximálně 5 dní.

Bonky zkušenosti zákazníků

Zde jsem v bodech shrnula nejčastější zkušenosti zákazníků, kteří na Bonky v minulosti nakoupili a podělili se o své recenze a zkušenosti.

  • Zaplacené zboží nedorazilo
  • Zboží ve skutečnosti vypadá jinak než na fotografii
  • Kvalita dodaného zboží absolutně neodpovídá
  • Reklamace zboží nebyla uznána
  • Peníze za reklamované zboží nedorazily

Na stejném principu funguje také e-shop Rivalenti, o kterém jsem napsala článek také. I na tento internetový obchod si dejte velký pozor.

Bonky kvalita zboží

Jak už jste pravděpodobně pochopili, oblečení a další zboží z Bonky je vyrobeno v Číně. To by ještě nebyla tak špatná zpráva, kdyby se oblečení nešilo z těch nejméně kvalitních látek, které nedrží tvar a vypadají vskutku příšerně. Bonky na svém e-shopu prezentuje fotografie, které jsou s největší pravděpodobností daleko od reality.

Najdou se i lidé, kteřím se toto zboží může zdát „tak akorát“ a vzhledem k ceně odpovídající. V tom případě bych doporučila nakupovat spíše na Aliexpressu, Ebay nebo Wish. Zde najdete stejné nebo podobné zboží za mnohem nižší ceny. Pokud vás čínské obchody typu Aliexpress zaujaly, pak si nezapomeňte přečíst také náš článek Jak nakupovat na Aliexpressu.

Bonky na svém Instagramu uvádí, že oblečení je šité v Česku, což je už vzhledem k velmi nízké ceně naprostá lež.

A Woman Receiving Her Parcels while Standing Beside the Delivery Man
Bonky recenze a zkušenosti

Bonky reklamace a vrácení zboží

Pokud si přejete své zboží reklamovat, Bonky na svých webových stránkách odkazuje na vyplnění žádosti o reklamaci. Poté, co vyplněný formulář odešlete, začne běžet třicetidenní lhůta. Jenže co pak? Většina zákazníků uvedla, že jejich reklamace byla zamítnuta, nebo měli dostat zpět své peníze, které nikdy nedorazily.

Právě kvůli tomu, že Bonky si s reklamacemi hlavu neláme, se nedoporučuje na tomto e-shopu vůbec objednávat, abyste zcela nepřišli o své peníze.

Bonky kontakt a provozovatel

Provozovatel e-shopu Bonky má v současné době být společnost EcomWire Factory s. r. o., která sama sebe označuje pouze jako zprostředkovatele prodeje. To znamená, že firma na svém e-shopu pouze inzeruje zboží určitých prodejců, ale nijak neodpovídá za jejich kvalitu či dodání. Toto slovíčkaření je nejspíš důvodem, proč Bonky stále funguje a jejich činnost zatím nikdo nedokázal zakázat.

Další zajímavou informací je to, že Bonky má už třetího majitele. První byla společnost Finalty Target Media s. r. o., poté společnost Top Rise s. r. o. a nyní EcomWire Factory s. r. o. Se změnou společnosti vždy přichází i změna majitele, ale zajímavostí je to, že adresa sídla zůstává vždy stejná, a to Rybná 716/24 – Praha 1. Tyto společnosti vlastní i další e-shopy, které vypadají velice podobně a mají stejné negativní recenze (například Beliamo.cz, Booho.cz a další). Je to tedy pouze další taktika, jak zmást zákazníka a o další důvod navíc, proč si zde žádné zboží neobjednávat.

Bonky můžete v případě potřeby sami kontaktovat na telefonním čísle +420 228 222 967, nebo na mailové adrese: info@bonky.cz

Užitečné odkazy:

Bonky: Jedná se o podvod? – 1t.cz

Bonky – recenze, e-shop a dodací lhůta – skutecnost.cz

Bonky: Jak e-shop funguje a proč má negativní recenze? – rexter.cz

Bonky – Recenze na další nebezpečnou nákupní galerii – kupnisila.cz

5/5 - (9 votes)
Autor článku

Aneta Susedíková

Na webu Kapitalio přináším čtenářům užitečné informace z oblasti financí, cestování, ale třeba i gastronomie. Ve svém volném čase nejraději poznávám nová místa, neodmítnu ale ani den strávený na gauči u čtivé knihy.

error: Content is protected !!